Social Icons

Pages

Friday 5 July 2013

Minit Mesyuarat Pelaksana PPDa - Bilangan 1

SPSK PK 07/3


SEKOLAH MENENGAH KEBANGSAAN BUKIT INDAH

MINIT MESYUARAT PELAKSANA PENDIDIKAN PENCEGAHAN DADAH (PPDa) BIL. 1/2013

Tarikh                          : 2 JULAI 2013

Masa                           : 3.30 – 4.30 PETANG

Tempat                        : BILIK WAWASAN

Pengerusi                    : PN NOR HAFIZAH BINTI SALEHUDDIN

Kehadiran(Bilangan)   : 78/78

1
NORLILAH BINTI ISMAIL
2
KAMARUDIN BIN MD NOOR
3
ZAINON BINTI MD ALI
4
NOORALIZAN BINTI IDRUS @ IDROS
5
ABDUL MANAF BIN MIRBAS KHAN
6
AHMAD TIZAMUDEN BIN SHAFIE
7
ANISAH BINTI MUHAMAD
8
CHE SUFFIAN BIN CHE AB RAHMAN
9
HASLINAH BINTI AHMAD
10
INGRID SARINA RUEH
11
JAMALIAH BINTI AB AZIZ
12
JAYASELAN A/L GOVINDASAMY
13
KHAIRIAH BINTI ABDUL HADI
14
LEW AI WEI @ LEOW AI WEI
15
MAZNIAIDA BINTI AMIR
16
MOHAMAD JAIS BIN HJ MOHAMAD NOOR
17
MOHD HAIRIL NIZAM BIN BASRI
18
MOHD ZULKHAIRI BIN MOHD NADZRI
19
MOHD HAIRY BIN MAT USOP
20
MOHD NAZREE BIN CHE MAN
21
NAN AINI BINTI MOHAMAD TAHIR
22
NAZAIRO BINTI MAMAT
23
NAZIHAH BINTI HJ SHAFIE
24
NIK RAHIMAH BINTI NIK MOHAMED
25
NOOR HASINAL BINTI MOHD ALI
26
NORAINI BT AHMAD
27
NORIANA BINTI MOHD NOR
28
NORLIA BINTI AHMAD
29
NORLIHAN BTE SALIM
30
NURFADHILAH BINTI AHMAD FADLI
31
NURHAZWANI BINTI ZAIDI
32
NURRUL AMANI BINTI SARKAWI
33
NURUL HANIZA BINTI AWALLUDIN
34
NURSUHANI BINTI AHMAD
35
NURZARINA BINTI IBRAHIM
36
RADZIAH BINTI OYAB
37
RAFIDAH BINTI A. MAJID
38
RATHA A/P SUBRAMANIAM
39
ROSHITA BINTI SULAIMAN
40
ROSMEIRA BINTI MOHAMAD @ ALI
41
SARASWATHY A/P M.SELVARAJ
42
SITI WAHIDA BINTI MUKHETA
43
SUAIBAH BINTI MUHAMMAD
44
SURIANARAYANAN A/L GAVARASU
45
TEE LIAN HONG
46
THARWAT BINTI MUHAMMAD
47
TENGKU NOR AZLINI BT TENGKU MUHAMMAD
48
WAN HASNIDA BINTI ABDULLAH
49
ZAINON BINTI MD ALI
50
ZAMRI BIN MD ZAIN
51
ZANZURI BIN MOHAMAD
52
ZARINA BINTI JUPRI
53
ZARINAH BINTI AB RAHMAN
54
ZAWIAH BINTI AWANG @ ISMAIL
55
ZURAIDAH BINTI MAIDIN
56
EMA ROZAINI BINTI SUKIM
57
MUNIRAH BINTI ABDUL RAHMAN
58
NOR HAFIZAH BINTI SALEHUDDIN
59
NORHANI BINTI ABD RAHMAN
60
NORLIZAWATI BINTI MUSTAFA
61
ZAIDAH NOR BINTI AHMAD
62
ZURAIDA BINTI ABD NOH
63
ZAINON BT KHALID
64
AZURA BT ABDUL RAOF
65
FAUZIAH BINTI MAHMOOD
66
MAZURA BT MAKHTAR
67
NURSYAHADAH BINTI ROSLAN
68
NURUL EZZAH BINTI HAMZAH
69
NURUL NADIAH BINTI RAMLY
70
ROHAYA BINTI NIK MUSTOPAR
71
SUHAIMI BIN SAPIEE@HAMDAN
72
SULLIZA BT MOHAMMAD
73
UMI KALTHUM BINTI JIMANGIN
74
MOHD JAMIL HAFIZ BIN MD YUSOFF
75
MUHD HAZROMIE BIN ZULLKIFLI
76
NOR EMALINA BINTI ABDUL RAZAK
77
NORKHALIDATUL ASREEN BINTI KHALID
78
YON FARHAH BT JAMALUDIN

Urusetia                       : Pn. Zaidah Nor Binti Ahmad







1







2

PERUTUSAN DARI PENGERUSI
1.1.Memulakan majlis dengan bacaan Al-Fatihah dan mengucapkan terima kasih di atas kehadiran para guru untuk sesi mesyuarat pada kali ini.
1.2.Memaklumkan pihak PPDakan datang ke sekolah pada hari Khamis 4 Julai 2013 untuk membuat pemantauan berkenaan pertandingan untuk Lorong PPDa.
1.3 Mengucapkan terima kasih di atas kerjasama yang diberikan terutama dalam mengutip dana bagi menjayakan projek ini.

MEMBENTANG DAN MENGESAHKAN MINIT MESYUARAT
2.1.Dicadang untuk disahkan oleh Pn Nurrul Ezzah Binti Hamzah
2.2.Disokong untuk pengesahan oleh Pn. Tee Lian Hong

3
PERBINCANGAN
3.1.Majlis diteruskan oleh Puan Norhafizah berkenaan elemen-elemen yang dipertandingkan.
3.2 Menerangkan lagi dengan lebih jelas tentang kandungan yang perlu ada dalam setiap fail bagi setiap elemen.
Elemen 1: Lokasi dan Susun Atur
Perlu mempunyai pelan untuk keseluruhan kawasan yang terlibat dengan projek untuk pertandingan PPDa ini.

Setiap stesen juga perlu mempunyai pelan dan menunjukkan steen masing-masing.

Elemen 2: Visi dan Misi   
Kesemua 5 stesen utama dan stesen sampingan yang disepakat untuk dikenali sebagai segmen perlu mempunyai visi dan misi masing-masing.

Perlu menyediakan pengenalan dan objektif  bagi setiap stesen dan segmen.

Elemen 3: Struktur Organisasi
Struktur organisasi juga perlu dibina oleh kesemua stesen supaya ianya lebih jelas dan kelihatan tersusun

Elemen 4: Pengurusan Fail dan Dokumentasi
Memastikan fail lengkap dan setiap perjalanan aktiviti didokumentasikan.

Elemen 5: Pengurusan Sudut dan Lorong
Menyediakan perkembangan tentang sudut yang dibuat iaitu keadaan sebelum, semasa dan selepas.

Elemen 6: Perancangan dan Pelaksanaan
Mengumpul semua kertas kerja dan takwim bagi setiap stesen dan segmen.

Elemen 7: Kemenjadian Murid
Pengawas PPDa yang dilantik perlulah benar-benar lengkap dari segi mental dan fizikal tentang semua informasi Lorong PPDa.

Vest dan tanda nama khas telah ditempah

Elemen 8: Kesan HALO

Elemen 9: Sumbangan Agensi Luar
Menyertakan semua surat-surat permohonan sumbangan dan surat jawapan yang telah diterima di dalam fail.



4
HAL-HAL LAIN
6 orang guru membentangkan perkembangan dan 2 orang guru meminta pandangan tentang stesen/segmen yang mereka wakili.

4.1 Puan Azura dan Puan Nazihah meminta pandangan tentang tempat yang strategik untuk mempamerkan carta organisasi.

4.2 Puan Leow Ai Wei melaporkan bahawa semua kawasan di bawah seliaan beliau berjalan lancar dan hanya dua kawasan yang belum siap iaitu pondok motorsikal/basikal dan astaka.

4.3 Puan Nurzarina yang mewakili Puan Yon Farhah melaporkan bahawa pembersihan kolam telah dijalankan. Papan tanda telah ditempah dan pintu gerbang sedang dicatkan.

4.4 Encik Hairil akan mengubah sedikit kedudukan asal mesin air agar memberi ruang untuk bahan pameran Stesen Rokok yang di bawah seliaan beliau.

4.5 Puan Zuraidah melaporkan bahawa meja-meja makan murid di kantin telah diletakkan artikel berkaitan DARIH. Gerai-gerai akan dipercantikkan lagi.
Beliau turut meminta agar meja batu di Dataran 1 Malaysia yang berada bersebelahan kantin dibaiki.

4.6 Encik Tizammudin memberitahu bahawa konti radio PPDa telah boleh mula digunakan. Puan Pengetua meminta melantik Pengawas PPDa untuk menjadi DJ radio tersebut yang akan beroperasi pada waktu rehat.
Bilik penjara juga telah disiapkan.

4.7 Puan Ezzah telah pun membuat pelan untuk susun atur dan mana-mana guru bolehlah mendapatkan pelan tersebut daripada beliau untuk menandakan sendiri kedudukan stesen/segmen seliaan masing-masing.



5
UCAPAN PENANGGUHAN
Pengerusi mengucapkan terima kasih kepada semua ahli mesyuarat. Diharapkan guru-guru akan memberi kerjasama sewaktu pemantauan dijalankan dan meneruskan kerja-kerja bagi etiap stesen masing-masing. Mesyuarat disudahi dengan bacaan surah Al-Asr dan ditangguhkan pada jam 4.35 petang.


Disediakan  oleh,                                                                              Disemak  Oleh,


..........................................………...                                              ...........……........................
( Pn. Zaidah Nor Binti Ahmad  )                                                   ( Pn. Norlilah Binti Ismail )
           Naib Setiausaha                                                                             Pengerusi



No comments:

Post a Comment

 
Blogger Templates