Social Icons

Pages

Tuesday, 22 May 2012

Minit Mesyuarat Hal Ehwal Murid SMK Bukit Indah Kali Pertama 2012


MINIT MESYUARAT
JAWATANKUASA PENGURUSAN DAN PENTADBIRAN
HAL EHWAL MURID
KALI PERTAMA

TARIKH                     :           27 DISEMBER 2011
MASA                        :           8.30 PAGI
TEMPAT                    :           BILIK WAWASAN
KEHADIRAN            :



  1. En Zamri bin Md Zain
  2. Cik Anisah bt Muhamad
  3. Pn Norhasinal bt Mohd Ali
  4. Pn Wan Hasnida bt Abdullah
  5. Cik Siti Aishah bt Abd Ghani
  6. Pn Norlizawati bt Mustafa
  7. Pn Norlihan bt Salim
  8. Pn Nan Aini bt Mohd Tahir
  9. Cik Nurul Haniza bt Awaludin
  10. Pn Ingrid Sarina Rueh
  11. Cik Norhazwani bt Zaidi
  12. Pn Roshita bt Sulaiman
  13. Pn Suaibah bt Muhammad
  14. Pn Norlia bt Ahmad
  15. Cik Norhafizah bt Salehuddin
  16. En Jeyaselan a/l Govindasamy
  17. En Mohd Hairil Nizam b. Basri
  18. Pn Norhani bt Abd. Rahman
  1. En Surianarayanan a/l Galvarasu
  2. En R. Arasu a/l Rajamani
  3. Pn Zuraidah bt Maidin
  4. Cik Zawiyah Bt Awang
  5. Cik Ema Rozaini bt Sukim
  6. Pn Nazairo bt Mamat
  7. Cik Lim Yai Hwei
  8. Pn Norzarina bt Ibrahim
  9. Pn Roseaida bt Muhamad
  10. Pn Nurrul Amani bt Sarkawi
  11. Pn Haslinah bt Ahmad
  12. Pn Radziah bt Oyab
  13. Pn ‘Asrah bt Abdul Hamid
  14. Cik Loke Siew Keng
  15. Pn Fam Soh Har
  16. YM Tengku Norazlini
  17. Pn Khairiah bt Abd Hadi
  18. Pn Nursuhani bt Ahmad
  19. Pn Zarinah bt Abd Rahman


HADIR BERSAMA :
  1. PENGETUA
  2. PENOLONG KANAN
  3. PENOLONG KANAN HEM
  4. PENOLONG KANAN KOKO
URUSETIA                :
      Noor Erni bt Hamzah

            Ucapan Pengerusi Majlis
         1.1 Ucapan alu-aluan kepada jawatankuasa HEM 2012 dan semua guru.
         1.2 Ucapan terima kasih kepada jawatankuasa HEM 2011

            Pendaftaran Tingkatan Satu
2.1  Jumlah pelajar yang diterima ialah 320 orang.
2.2  Permohonan keluar amatlah sedikit
2.3  Penyelaras tingkatan satu baru menggantikan Cik Leow Ai Wei yang    sedang cuti bersalin ialah Pn Zuraidah Noh.
2.4  Pendaftaran akan diadakan esok, 28 Disember 2011 dan pelajar akan    mendaftar mengikut tingkatan.
2.5  Tempat yang terlibat adalah di dewan dan kelas-kelas di blok A dan B.
2.6  Setiap guru tingkatan satu akan dibantu seorang lagi guru semasa
      pendaftaran.
2.6.1        Tugas Pn Siti Norhayah diganti dengan Cik Murni bt Mohamaed Nor
          (Rujuk lampiran Jawatankuasa Pendaftaran Tingkatan 1 dan tentatif program)
2.7  Permohonan kelas KRK masih tiada maklum balas dari PPD oleh itu kelas bagi pendaftaran esok adalah untuk sementara terutama kelas KRK dan Mumtaz.
2.8  Guru-guru yang terlibat diminta menyemak salinan kad pengenalan dan sijil lahir, bil-bil elektrik atau air dan kad 001 dan kuning yang telah dilengkapkan.
2.8.1        Buku kesihatan pelajar tak perlu dipungut lagi supaya tak berlaku kesulitan kepada guru kelas nanti.
2.8.2        Guru-guru tidak dibenarkan mengutip apa-apa yuran termasuk tanda nama.
2.9  Semasa pendaftaran, semua pelajar hendaklah berpakaian lengkap seragam sekolah.
2.10          Guru Bimbingan dan Kaunseling akan mengendalikan program orientasi untuk pelajar di tapak perhimpunan.
2.11          Semua guru tingkatan tidak dibenarkan memotong mana-mana nama pelajar dengan sesuka hati.
   2.11.1  Pastikan surat amaran 1,2 dan 3 dihantar terlebih dahulu                                          mengikut prosedur yang ditetapkan.

3        Sistem Pengurusan Kualiti
3.1  Pastikan segala pengesahan ditandatangi oleh Pn Norlilah bt Ismail
3.2  Audit luaran akan hadir pada 29 Januari jam 9.00 pagi.
3.3  Tugas Pn Siti Norhayah akan digantikan oleh Pn Nurul Amani
3.4  Taklimat khas berkaitan SPK akan diadakan dalam masa terdekat.
3.5  Sebarang tandatangan pada mana-mana borang atau dokumen adalah menggunakan pen mata biru atau hitam sahaja.
3.6  Guru tingkatan memastikan kebersihan setiap kelas dengan membuat    jadual pelajar bertugas harian sebaik sahaja sesi persekolahan bermula.
3.7  Pastikan setiap guru menyediakan fail meja
3.7.1        En Fazrul akan menyediakan muka hadapan dan isi kandungan supaya selaras dengan system kualiti
           
4        Pengurusan HEM
4.1  Semua guru diminta merujuk misi dan visi sekolah pada buku panduan muka surat hadapan. Pastikan semua unit di bawah HEM tahu dengan perubahan misi dan visi tersebut.
4.2  Terdapat perubahan pada jawatankuasa yang sedia ada.
4.2.1        Untuk Jawatankuasa Disiplin, Pn Asnidar bt Mohd Ariff akan menggantikan tempat Pn Zaidah Nor dalam Biro Data SSDM .
4.2.2        Untuk Jawatankuasa Kantin, Pn Yon Farhah akan mengambil alih tugas Pn Hanisah                     
4.3  Perabot baru dibawa ke kelas 3 Arif.
4.4  Yang bertanggung jawab menjaga bilik-bilik khas diminta bersedia untuk sesi 2012.
4.5  Tukar carta organisasi untuk tahun 2012.
4.6  Kelab Pencegahan Jenayah adalah di bawah pemantauan HEM dan aktiviti pelajar dibawah pemantauan Ko Kurikulum.
4.7  Guru tingkatan perlu segera memaklumkan kepada Unit HEM jika terdapat pelajar yang ayahnya meninggal atau apa jua masalah kewangan supaya dapat memohom KWAPM.
4.8  Bagi permohonan biasiswa, pelajar yang layak adalah berdasarkan data SMM.
4.8.1        Guru tingkatan diminta mengemaskini data SMM pelajar.
4.9  Semua pelajar layak mendapatkan buku SPBT

5        Pendidikan Pencegahan Dadah (PPDa)
5.1  Jawatan guru PPDa disandang oleh Cik Norhafizah dengan ahli jawatankuasa di kalangan kaunselor sekolah dan guru-guru yang terlibat.
5.2  Penerangan peranan Unit PPDa Seminda disampaikan secara keseluruhan yang merangkumi peranan Sekolah, Unit HEM & Ko-Kurikulum, Panitia Matapelajaran, Pusat Sumber Sekolah (PSS), Unit Bimbingan & Kaunseling (UBK), Guru Penasihat dan juga Ahli Pengawas PPDa. (rujuk edaran)
5.3  Misi dan Visi PPDa sama ada di peringkat sekolah mahu pun Kementerian Pelajaran Malaysia (KPM) disebarkan kepada semua warga sekolah.

6        Hal-hal lain
6.1 Semua guru diminta menyemak buku panduan guru tahun 2012.
6.2 Rujuk jawatankuasa HEM dan senarai tugasan yang perlu dilaksanakan sebagai panduan guru-guru.(Rujuk H1-H72)
6.3  Beberapa contoh borang berkaitan dengan HEM dilampirkan untuk kemudahan guru-guru.
Mesyuarat ditangguhkan pada jam10.30 pagi.

Urusetia
Unit HEM
SMK Bukit Indah

No comments:

Post a Comment

 
Blogger Templates